کفپوش سنگی داخل ساختمان از آن دست از تغییراتی است که هنگام تغییر دکور داخلی ساختمان نمی توان آن را نادیده گرفت زیرا نمای بسیاری به ساختمان خواهد داد و از آنجایی که بیشتر ظاهر هر خانه را کفپوش آن تشکیل می دهد، انتخاب سنگ ساختمانی مناسب برای کفپوش منزل بسیار مهم می باشد.

کفپوش ها در انواع و جنس های مختلف تولید شده و در بازار موجود می باشند. آنچه در انتخاب شما برای سنگ کفپش ساختمان می تواند تاثیر بگذارد، زیبایی، میزان بودجه، سلیقه و توجه به عواملی چون دوام، تحمل وزن، میزان سایش و غیره می باشد که توجه داشته باشید که برای داشتن کارایی بیشتر بهتر است مزایا و ویژگی های سنگ را در انتخاب خود در الویت قرار دهید.

زمانی که مزایا و ویژگی های کفپوش ها را در الویت قرار می دهید متوجه می شوید که کفپوش سنگی داخل ساختمان نسبت به کفپوش های دیگر در میان مصرف کنندگان، سازندگان و معماران دارای محبوبیت بیشتری می باشد.

نکته مهم و قابل توجه که قبل از ساخت باید به آن توجه داشته باشید، بررسی مزایا و معایب انواع کفپوش ها می باشد. زیرا تهیه و اجرای کفپوش، هزینه سنگینی داشته و بعد از نصب، نمی توان به راحتی آن را تعویض نمایید. همچنین سر کردن با کفپوشی پر از خط و خش یا شکستگی و ساییدگی و یا … ، ناراحت کننده و سخت می باشد و از طرفی نمای ساختمان شما را نیز خواهد گرفت.

در ادامه در ارتباط با مزایا و و معایب کفپوش سنگی داخل ساختمان نسبت به سایر کفپوش ها بیشتر خواهیم گفت.

انواع مختلف کفپوش داخل ساختمان

کفپوش ها بر اساس متریال، جنس و ویژگی ها در ۱۰ دسته، طبقه بندی شده اند که در ادامه آن ها را نام برده ایم:

  • سنگی
  • چوبی
  • سرامیک
  • لینولئوم
  • چینی
  • وینیل
  • لمینیت
  • مهندسی
  • سالید وود

کفپوش سنگی

کفپوش سنگی داخل ساختمان دارای ویژگی هایی می باشد که به سبب همین ویژگی ها دارای طرفدارن بسیاری می باشد، این ویژگی ها شامل مقامت بالا، زیبایی طبیعی، عدم نیاز به نگهداری و ... می باشد .

با توجه به عناصر موجود در سنگ ها، کفپوش های سنگی حرارت را به طور متناسبی انتقال می دهند (درصورت بهره گیری از سیستم گرمایش کف گرما را منتقل خواهد کرد). مقاومت در برابر خش و ساییدگی، امکان جلا پذیری مجدد و همچنین ثبات رنگ، از سایر مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها می باشد.
کفپوش های سنگی، دارای انواع و تنوع بسیاری می باشند که هرکدام در نوع خود منحصر به فرد بوده و ویژگی های خاص خود را دارند، این سنگ ها در بازار موجود می باشند و شما می توانید با توجه به ویژگی و مزایا و معایب کفپوش سنگی داخل ساختمان سنگ مناسب با ساختمان خود را انخاب نمایید.

کفپوش هایی چون گرانیت شکیل، سنگ لوح، سنگ آهک ظریف، سنگ مرمریت، تراورتن و گرانیت جزء بهترین انتخاب ها برای کفپوش سنگی داخل ساختمان می باشند. البته قبل از هر خرید و انتخاب بهتر است به کاربرد ها، ویژگی ها و مزایا و معایب سنگ ها دقت نمایید تا بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

مزایای استفاده از کفپوش سنگی

مزایای کفپوش سنگی نسبت به سایر کفپوش ها به شرح زیر است:

دوام بالا

همانطور که گفتیم، کفپوش های سنگی به دلیل ذات خود و عناصری که در خود دارند بسیار مقاوم می باشند و دوام بالا آن ها از مهمترین مزایا آن محسوب می شود و بر خلاف سایر کفپوش ها، هرقدر از عمر کفپوش سنگی بگذرد، جذابیت بیشتری به خود می گیرد.

انتقال حرارت و گرمای مناسب

به دلیل رسانایی حرارتی نسبی کفپوش سنگی، می توان در هر منطقه ای از ساختمان از آن استفاده کرد. خنکی دلچسبی که از تماس پوست با این نوع کفپوش ها احساس می شود، متناسب با مناطق گرمسیری می باشد. در حالی که در شرایط سرد با لوله کشی زمینی آب گرم یا سرد، می توان کنترل دمای کفپوش را در اختیار داشت.

تنوع در طرح و رنگ

همانطور که گفته شد کفپوش سنگی داخل ساختمان دارای تنوع و طرح ها و رنگ های مختلفی می باشد و چیزی که در اینجا لازم است بدانید این است که این طرح و رنگ ها کاملا طبیعی می باشد و زیبایی خیره کننده طبیعی آن را نمی توان نادیده گرفت. سنگ دارای دوام بسیار بالایی می باشد که در صورت استفاده مناسب هرگز از بین نرفته و دردسر های شست و شو و مراقبت را هم نخواهد داشت. به این ترتیب، شکوهی بی نظیر به ساختمان خواهد بخشید.

مناسب برای کنترل مشکلات ریوی

یکی از مزایای دیگر کفپوش سنگی داخل ساختمان نسبت به سایر کفپوش ها، سطح صاف و صیقلی آن می باشد. به این ترتیب گرد و غباری از خود تولید نکرده و همچنین ذرات معلق را به خود جذب نخواهد کرد. از این رو کفپوش سنگی برای کسانی که از حساسیت تنفسی رنج می برند، می تواند بهترین انتخاب باشد.

تمیز کردن آسان

با استفاده از کفپوش سنگی داخل ساختمان، شما می توانید به راحتی کف خانه خود را از هر آلودگی تمیز نمایید و دیگر نگران تمیزکاری بعد از مهمانی ها و یا بازی های کودکان نباشید. این کفپوش ها هرچقدر هم که کثیف شوند، می توان آن ها را با ساده ترین وسایل مانند دستمال، مثل روز اول تمیز و درخشان کرد.

عدم نیاز به نگهداری

ماهیت کفپوش سنگی داخل ساختمان و دوام بی نظیری که دارد، آن را از نگهداری ویژه، بی نیاز کرده است. در حالی که کفپوش های چوبی پس ازمدتی به ترمیم نیاز دارند. البته لازم به ذکر است که سطح براق کف پوش های سنگی ممکن است در طول زمان زیاد کمی کدر شده وبراقیت وزیبایی اولیه خود را از دست بدهد که این نیز دارای راه حلی می باشد و دستگاه ساب زن راه حل آن است.

پآسیب نمی بیند

کفپوش سنگی داخل ساختمان، ضخیم و مستحکم می باشد و به همین دلیل، امکان لب پر شدن یا شکستگی نخواهد داشت. در حالی که در کفپوش هایی که در ساخت آن ها ظرافت بیشتری لحاظ می شود، امکان آسیب دیدگی بیشتری خواهد بود.

تنوع در جنس

همانطور که گفتیم، کفپوش های سنگی درای انواع مختلفی می باشند که همه آن ها در بازار موجود می باشند. شما می توانید بر اساس نوع مکان، دکوراسیون، سبک سلیقه و غیره خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

انرژی بخش هستند

از دیگر مزایای کفپوش سنگی طبیعی بودن این سنگ می باشد. نسبت به سایر کفپوش ها، سنگ ها طبیعت بی نظیری دارند که در دل خود حفظ می کند. با استفاده از کفپوش سنگی داخل ساختمان، طبیعت را وارد محیط کرده و می توانید انرژی آن را به خوبی احساس کنید.

 

مقایسه انواع کفپوش سنگی داخل ساختمان

در بالا در ارتباط با انواع مزیت های کفپوش سنگی داخل ساختمان صحبت کردیم اما همانطو که گفته شد کفپوش های سنگ دارای انواع مختلفی می باشند که در زیر انواع این کفپوش سنگی داخل ساختمان را نام برده ایم:

توصیه نهایی

با توجه به مزایا گفته شده از کفپوش سنگی داخل ساختمان ، سنگ به واسطه مزایایی که دارد و از همه مهمتر دوام و زیبایی بسیاری که دارد یکی از بهترین نوع کفپوش ها برای هر ساختمان می باشد. اما توجه داشته باشید که هر سنگی برای هر کاربری مناسب نمی باشد و با توجه به ویژگی های سنگ باید و شرایط ساختمان خود باید کفپوش سنگی داخل ساختمان را تهیه نمایید.